fb pixel
Wereldwijd

CCP publiceert voor miljoenen dollars eigen bijlagen in grote Amerikaanse kranten

Bron: Pixabay

Volgens ‘The Epoch Times’ blijkt uit nieuwe documenten die bij het Amerikaanse ministerie van Justitie zijn ingediend dat ‘China Daily’, een Engelstalige krant die onder toezicht staat van de Chinese Communistische Partij (CCP), miljoenen dollars heeft gespendeerd om hun eigen ‘China Watch’-bijlagen te publiceren in enkele grote Amerikaanse kranten, waaronder de Wall Street Journal, The New York Times en The Washington Post.

China Daily staat onder toezicht van de publiciteitsafdeling van het Chinese regime, die de verspreiding van propaganda controleert. Sinds november 2016 werd op die manier voor meer dan 4,6 miljoen dollar gespendeerd aan de Washington Post en voor bijna zes miljoen dollar aan de Wall Street Journal.

Volgens een brief die tientallen Amerikaanse wetgevers eerder dit jaar naar het ministerie van Justitie hebben gestuurd, heeft China sinds 2009 6,6 miljard dollar uitgetrokken voor wereldwijde propaganda. Volgens de ‘FARA’-dossiers (Foreign Agents Registration Act), heeft het Chinese regime sinds 2017 alleen al via ‘China Daily’ 35 miljoen dollar uitgegeven. “Het enorme financiële engagement van China illustreert de ernst van hun inspanningen om het buitenlandse sentiment te beïnvloeden.”

Deel dit artikel en laat zo meer mensen weten over De Lantaarn

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on telegram